Rabu, 4 Oktober 2017

Shaklee Seberang Jaya : Anda Pilih Protein Jenis Yang Mana?

Korang tau protein mempunyai 2 jenis protein??

1. Protein Haiwan..
2. Protein Tumbuhan..

Protin haiwan jika terlebih ambil boleh sebabkan Kolesterol tinggi, berbanding Protin Tumbuhan NonGMO lebih selamat rendah kolesterol..

Penting tak protein, penting ya.. protein nie unit asas kehidupan sebab seluruh badan kita dibina oleh protein, hormon darah, tendon, organ, kuku, rambut dan fungsi metabolik badan..

Protin yang kita makan seharian akan dicernakan perut menjadi asid amino.. Ada dua asid amino non essential dan essential asid amino ada yg dihasilkan oleh badan sendiri dan non essential kita kena amik daripada badan..

Cuba check betol2 segar tak protein haiwan yg kita makan tiap2 hari? Bayangkan kita kekurangan asid amino tertentu banyak proses dalam badan tak dapat berkerjasama dengan baik..

Contohnya asid amino histidine, asid amino histidine sangat penting untuk pembentukkan sel darah merah dan sel darah putih, kalau kekurangan asid amino histidine boleh bayangkan apa jadi hihi

Soya sumber protin dari tumbuhan pilihlah yg non Gmo, dulu tak ada ilmu mmg pangkah soya.. Jangan abaikan kelebihan protein soya yang baik nie.. nak cari makanan toyyib kena dengan ilmu..

Sumber ilmu : kelas nutrition, buku nutrsi Dr. Bruce Miller, buku prescription nutrion healing, dengan cikgu sains bio + kimia..

Jom pilih protein terbaik untuk diri dan keluarga 😊

MENGAPA MESTI MEMILIH SUPPLEMENT SHAKLEE??

✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Selamat
✔ Mempunyai LandMark Studies

Jika berminat boleh hubungi saya ya ;-)
Terima Kasih kerana sudi membaca.. Semoga kalian di rahmati ALLAH swt ;-)

Tiada ulasan: